woensdag 21 maart 2018

Sokken breien, en Addi CraSyTrio

Zelf gebreide sokken zitten heerlijk! Sokken breien was niet mijn favoriet, maar de laatste jaren vind ik het steeds leuker. Vooral omdat er zoveel technieken in een sok (kunnen) zitten. Andere voordelen zijn: een klein project, wat heel handzaam is om mee te nemen, vaak is het slechts een klein bedrag, omdat het maar om één of twee bollen gaat en er zijn gewoon fantastisch leuke en mooie sokkenwollen te koop!

Mijn lade zit aardig vol met zelfgebreide sokken. Nu brei ik sinds vorig jaar sokken als cadeautjes voor familie en vrienden. Met veel verjaardagen voor de boeg, staan er aardig wat sokken op de naald.
Sokkennaalden
- set van vijf sokkennaaldjes;
- rondbreinaald (Magic Loop);

bamboe sokkennaalden



Magic Loop

Addi CraSy Trio
De sokken op de naalden zijn achtereenvolgens; de rode: Vanilla Latte Socks, een gratis patroon van Virginia Rose-Jeanes. Het garen is Regia Random Stripe (Kaffe Fasset), erg oud en waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar. De blauwe: Broni sokken van Joanna Ignatius, gebreid van Regia Silk, wederom garen uit "stash". En het veelkleurige breiwerk is Hermione's Everyday socks van de Crazy Zauberball (Parrot 1701) en deze brei ik op de Addi CraSy Trio. Deze laatste naaldenset is vrij nieuw van Addi en een enorme rage in de Amerika. Het "systeem" werkt lekker, maar zelf vind ik metalen naalden te glad. Zouden ze dit type in bamboe maken, dan hou ik me zeker aanbevolen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten