woensdag 7 maart 2018

Kattenmand, stof en garen en "Calm"

De kattenmand was af, deze gewassen volgens het patroon op 40 graden in een volledig wasprogramma. De mand kwam er gevilt uit, maar niet voldoende, hij zakte in. Ik besloot hem nog een keer te wassen, nu op 60 graden. Hierbij liep ik de kans, dat de mand teveel zou vilten en te klein zou worden. De mand is nu goed gevilt, alleen.....hij is echt te klein voor onze grote rode kater. Jammer, jammer!
gewassen op 40 graden

gewassen op 60 graden
Door een drukke periode privé en flinke griep, kwam ik aan veel dingen niet toe, zo ook niet aan het kopen van stof voor een nieuwe jurk. Het patroon had ik al eerder aangeschaft en veel zin in dit project, The Camber van Merchant & Mills. Afgelopen zaterdag lukte het me eindelijk naar Meet & Make te gaan in Leiden om daar stof te kopen. Jammergenoeg hadden ze op de handwerkbeurs veel verkocht en was er wat minder keus. Ik slaagde toch met een prachtige donker groene linnen stof. Binnenkort hiermee aan de slag. En nu er dan eindelijk stof is gekozen, kan ik ook gaan beginnen aan een bijpassend vest hiervoor van de Rowan Cotton Cashmere!

Een nieuw boek van Kim Hargreaves arriveerde in de Afstap, Calm. Heerlijke luchtige vesten en truien. Eén vest springt er wat mij betreft echt uit, Hearten! Het is een kort vestje met prachtige kabels erin.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten