woensdag 7 februari 2018

Rowan 63 en zomergarens

Hoewel het nu buiten "winter"-koud is, kwam afgelopen week het nieuwe voorjaars-/zomer boek Rowan 63 binnen bij de Afstap. Onderverdeeld in twee thema's.
Nomads: kleding valt losjes, linnenkleur wordt veel gebruikt, geaccentueerd door felle kleuren.  Willow: geïnspireerd door Delfts Blauw en Ikat, de breiwerken zijn gemaakt in blauw tinten en wit. Veel projecten hiervan zijn intarsia (meerdere kleuren op één naald) gebreid.
Prachtige zomerse truien, vesten, tops, shirts, sjaaltjes en zelfs een rok. Van eenvoudige breisels tot wat meer ingewikkelde kleding, met één kleur of met veel kleur. Voor ieder wel iets moois om te breien. Mijn keuze heb ik nog niet gemaakt.
Voor komende seizoenen hebben we twee garens ingekocht:
Cotton Cashmere: een prachtige reeks kleuren (16 stuks), 85% katoen en 15% cashmere, 125 m en stekenproef 20/28. Deze combinatie maakt, dat het garen heerlijk zacht aanvoelt. Ik wil er heel graag een vest van breien, maar kan nog niet beslissen, welke het gaat worden.
En ik ben zo enthousiast over de schitterende kleuren en het garen, dat ik misschien wel meer dan één project maak. Een proeflapje is alvast gemaakt. Op naalden 3,5 en 3,75 komt het bij mij mooier uit. Maar dan haal ik niet de 20 st/10 cm, het is nu 22 st/10 cm.


Denim Lace: een heel dun garen van gerecyclede jeans in 6 tinten. Bestaande uit 95% gerecyclede jeans en 5% ander materiaal, 400 m per 50 g, stekenproef 30st/47. Het idee alleen al vind ik zo leuk, bijvoorbeeld een "oude spijkerbroek" om je nek, dat ik er graag mee aan de slag zou gaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten