woensdag 21 februari 2018

Knitting Retreat S'nB de Pijp

Maanden geleden namen twee mensen van onze breigroep Stitch 'n Bitch het initiatief om een Knitting Retreat te organiseren. Half februari was het zover. We togen naar Drenthe. Een aantal van onze groep, had een workshop voorbereid en verspreid over het weekend, droegen heel wat mensen van de groep hun kennis over. De sfeer was optimaal, iedereen droeg zijn steentje bij en wat was het super gezellig! Ik denk dat we dit allemaal nog een keer (of meer) willen!


Ik volgde een workshop "Kleuren kaarden" van A. Ze had het fantastisch voorbereid, duidelijke en heldere uitleg en tekst op papier. Verder was het vooral zelf aan de slag met de kaardemolen. Ik wilde de kleur "green mist" maken van de staalkaart. En deze keer niet via de voor mij bekende weg (licht turquoise, wit en licht grijs), maar via fel blauw, geel en wit. En ongelooflijk, net als bij verf mengen, het werd (bijna) de juiste kleur! Zo leuk om te ervaren.


En natuurlijk hadden we nog de KAL (Knit Along) van sloffen/sokken. De meesten hadden een paar (of twee paar) gemaakt en er zaten schitterende exemplaren tussen. Die van mij (Turnalar) waren net voor het weekend af, het was dus toch gelukt!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten