woensdag 10 januari 2018

Turnalar sok, Aspens en jurk Leini

Voor een knitting retrait (begin februari) met de dames van de Stitch 'n Bitch de Pijp, maakt iedereen sloffen of dikke sokken. Ik had het ambitieuze plan om de Turnalar Socks van Leslie Comstock te breien. Een flinke klus, maar het had haalbaar kunnen zijn, maar...... Meestal brei ik van sokken maat S. Maar volgens berekening zou ik van deze sokken de vijfde (één na grootste) maat moeten maken. Dat leek me toch echt te groot, dus maakte een kleinere maat. Ik was al een heel eind, probeerde de sokken eens aan......helaas, ze pasten niet. Het breiwerk lag enkele dagen in een hoek. Tot ik moed had verzameld om ze uit te halen. Nu ben ik opnieuw begonnen, maar of ik ze nog op tijd af krijg, is zeer de vraag. Erg leuk om te breien, maar er zit absoluut geen tempo in.
Een vriendin van mij, Monique,  zocht proefpersonen voor een test voor haar nieuwe bedrijf: professioneel organiseren. Ik meldde me aan en leerde in zeven dagen om beter en sneller mijn huis op te ruimen. Ik leerde er veel van (mocht je nog een enthousiaste en optimistische opruimcoach zoeken: klik hier. Vooral van het woordje "focus". Concentreer je op één plek. Dit werkte niet alleen door bij het opruimen, maar zelfs ook bij mijn breiwerken. Dus naast de sokken (die af moeten), heb ik mijn aandacht vooral op het breiwerk Aspens gericht. Het is nog niet af, maar het einde is in zicht.
Rondom de feestdagen had ik een paar dagen vrij, hierdoor lukte het me eindelijk te beginnen aan het zomerjurkje van linnen, Leini (afgelopen voorjaar gekocht bij https://www.meetmake.nl/). Het jurkje is nu bijna af en ik vond het erg leuk om te maken. Ik denk, dat nog wel meer achter de naaimachine zal zitten.

In de Afstap is ondertussen de uitverkoop begonnen, veel en mooie garens gaan weg met wel 50% korting. We maken ruimte voor weer nieuwe en mooie garens (op de foto slechts een klein deel van de uitverkoop).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten