woensdag 1 november 2017

Silver, cowl en paddestoelen



Vest Silver, patroon van Helga Isager, gebreid van Tvinni in kleur 10S. Klaar en meteen aan, fris weer en niet te koud!
Het boord van de achterkant van de hals werd op een mooie manier gemaakt. Er stonden steken in de hals op een houder. Ik breide het boord langs de voorkant en zette dit vast. Aangekomen bij de stekenhouder, breide ik de over de boordsteken en de laatste steek hiervan, breide ik samen met één steek van de stekenhouder. In het midden van de boord, breide ik deze samen met de andere kant van het boord met de three needle bind off.
Ondertussen ben ik aan een testknitting begonnen, het wordt een cowl. Ik denk dat breien met een gladder garen voor dit project het prachtige patroon beter zou doen uitkomen. Maar omdat ik mijn "stash" wat wil minderen, brei ik met Noro Tennen, een monster ooit gekregen van de groothandel.

Een kersverse Designer Knitting Autumn ligt in de winkel. Er staan veel projecten in het groen en off white en met veel kabels, helemaal geschikt voor herfstachtig weer, zowel om te breien als te dragen! Vooral de heerlijke coltrui in "honeycomb" op de voorpagina.






Geniet van de herfst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten