woensdag 25 oktober 2017

Silver en Isla

Het werken aan vest Silver van Tvinni duurt voor mijn gevoel eindeloos, al is het einde nu in zicht. De voor- en achterpanden en de mouwen zijn gebreid. Nu nog de boorden op naalden 2,5 mm. Het breien van een trui of vest met zulke dunnen naalden kost zoveel meer uren, dan iets breien met naalden 6 mm of nog dikker. Maar ik moet zeggen, het breit wel prettiger op dunne naalden.


Nu dit breisel bijna af is, verheug ik me alweer op een volgend breiwerk. Het gekke is, dat ik steeds weer de neiging heb wol te kopen, terwijl er nog meer dan voldoende wol in huis is. En ik me bewust ben, van hoeveel tijd het kost een bolletje op te breien. En dat ik minder vrije tijd heb om te breien, dan dat ik bolletjes heb! Meer wol geeft druk, dat het ook gebreid moet worden, maar toch.....

Nu eerst maar wat oude projecten afmaken. Een paar sokken van Rialto Luxury Sock yarn van Debbie Bliss.
En een heel oud project, een truitje van Rowanspun 4ply, Isla uit het boek A Season's Tale van Kim Hargreaves uit 2001. Ook op naalden 3 mm!


fijne week!

1 opmerking:

  1. Wat super super mooi! Ook dat groen is prachtig zeg, gauw afbreien�� franci

    BeantwoordenVerwijderen