woensdag 27 september 2017

Spinnen en beginnende herfst

Nu van breien minder komt met de kat, ben ik wat meer met wol kaarden en spinnen bezig. De Gotland wol (voor een deel) is nu gesponnen en getwijnd.


Van de cone bracht ik de draden weer op de haspel, zodat ik er een streng van kon maken. Deze streng legde ik in lauw water en "mishandelde" deze vervolgens, door hem te slaan tegen de muur. Dit zodat de wol mooi zou voegen. 
Tijdens het spinnen, had ik ook heel veel zin om met de groene wol te beginnen. Deze zomer was ik tijdens de Weversmarkt in Zweden, waardoor ik hier niet heen kon gaan. Op 't laatste moment berichte ik vriendin W. of ze voor mij groene spinwol kon meenemen van Adrian Art. Een prachtige streng (wol/zijde mengsel) lag sindsdien te wachten. Zondagavond aan begonnen, allereerst de streng in twee x 50 g gesplitst, zodat ik na het spinnen kan twijnen. Het spint fantastisch, een mooie dunnen draad, waarvan ik later iets moois kan breien. 



Spinnen met knorrende kat op schoot, zo spinnen we samen. 
Zo wandelend en fietsend door Amsterdam, zie ik, dat er al heel wat herfst om me heen is. Prachtige kleuren en sferen geeft de herfst.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten