woensdag 13 september 2017

Gotland wol en boek Grey

Dit weekend waste ik twee pannen met vuile Gotland wol door 't eerst tien minuten in een pan met ongeveer 80 graden te laten staan. Vervolgens te wassen in warm water met afwasmiddel. De wol werd behoorlijk schoon. De vorige keer had ik ook al een pan vol gewassen. De wol hiervan heb ik gekaard met de kaardemolen, want de wol was teveel in elkaar gaan zitten. Zo was het veel eenvoudiger om te spinnen. Tot nu toe heb ik de helft van de eerste pan gesponnen. Kwam nog niet toe aan de andere helft, zodat twijnen en breien de volgende keer aan bod komen.


kaarden met wat hulp van de kat


Kim Hargreaves kwam recentelijk met een nieuw breiboek: "Grey". Heerlijke winterse truien en vesten: raglan, drop-shoulder, pofmouwen in diverse diktes, lengtes en grijstinten. Wat is er leuker met deze al vroeg ingezette herfstachtige dagen, dan bladeren door een nieuw breiboek en beginnen aan een nieuw model!
Deze keer nog even niets over mijn breiwerken. Ik brei wel, maar het gaat met de kat veel langzamer dan ik gewend ben. Volgende keer weer meer over de breisels.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten