woensdag 5 juli 2017

Sok, Lilac Leaf, Glaukopis en ChiaoGoo

Deze sokken voor R. van Regia Norway sokkenwol zijn klaar, op tijd voor verjaardag!
De Lilac Leaf Lae shawl is ook bijna klaar. Voor het laatste gedeelte van de sjaal, zet je de steken op een stekenhouder. Dan zet je opnieuw steken op (met dubbele draad) en brei je het achterste stuk van de sjaal. Deze werkwijze is om de uiteindes van de sjaal gelijk te krijgen. Als dit korte stukje klaar is, worden ze met de Kitchener Stich aan elkaar gezet.
Omdat er weer iets af is, begon ik aan iets nieuws. Al langer wilde ik een topje van Ito Kinu (oh ja, weer blauw) maken. Misschien wordt het wel Glaukopis van Mona NicLeoid. 
Een schitterend model. Helaas ben ik nu al voor de derde keer begonnen met opzetten en weer is er iets mis. Mijn enthousiasme is danig gezakt, maar op een gegeven moment pak ik de draad wel weer op. Ik brei dit topje met naalden van ChiaoGoo Twist Mini set. Deze breien fantastisch! Mooie gladde overgang van koord naar naald, glad, maar niet te en mooie, scherpe punt. Ik ben helemaal om.
Af en toe zie je nog "wild-breien/haken". Dit keer op de brug van de Herengracht, net voor de Oude Leliestraat (tip van onze nieuwe buren: Mrs. Highbrow).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten