zondag 9 juli 2017

North Sea en Lilac Leaf Shawl

North Sea van Marie Wallin is (bijna) uit en wat heeft ze weer een prachtig boekje gemaakt! Marie Wallin liet zich inspireren door de breisels van de vissersmannen: (Keltische) kabels, en wat fair-isle projecten. Het liefst pak ik meteen draad en naald om aan de slag te gaan met een schitterende trui!
De Lilac Leaf Shawl is klaar. Toen ik dit project op Ravelry wilde zetten, bleek ik deze shawl er al op te hebben gezet. Het leuke is, dat het me inzicht gaf in gegevens. Het garen is Madelinetosh
Merino Light. En....ik was hiermee al in juli 2012 mee begonnen! Het werd echt tijd, dat de sjaal af kwam.

Vorige week kreeg ik in de winkel ineens een idee. Als ik nu eens van de Rowan Pure Wool Superwash dk de zwarte en licht groene neem en daarmee een fair-isle trui ga maken? Ik kocht slechts twee bollen, eerst een proefje maken. Ik vind de kleurencombinatie prachtig. Maar ik weet ook, dat er bijna nieuwe boeken komen met schitterende truien en vesten. Ik laat dit proefje nog maar even voor wat het is.
Afgelopen woensdag was de laatste cursus "leren tassen maken". We leerden met de hand leer te naaien. Deze techniek biedt ook voor thuis opties, want je hebt geen grote leernaaimachine nodig. Bijkomend voordeel is, dat ik het erg leuk vind!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten