woensdag 8 maart 2017

Kromski Sonata, sokken, Petal en Sorrento

Vorige week woensdag kwam mijn spinnenwiel binnen (besteld bij http://www.lowlandslegacy.nl/page/welkom) in een grote doos. Verrassend groot, want het spinnenwiel, een Kromski Sonata is een spinnenwiel wat je kunt opvouwen. Ideaal om hem mee te nemen naar de spingroep of voor op vakantie! De Sonata wordt geleverd met een flinke rugzak.



Ik had een onbehandeld spinnenwiel besteld. Dus voordat ik kon beginnen te spinnen, bracht ik eerst een laag lijnzaadolie gemengd met terpentine aan en vervolgens nog twee lagen alleen lijnzaadolie. Het wachten was de moeite waard. Hij is nu klaar en het spinnen kan beginnen. Het spint echt fantastisch!
Er bleef ook nog tijd over om te breien, o.a. aan sokken. De Pennycress (uit het boek CoopKnits Socks Volume 1 van Rachel Coopey, gekocht bij de Afstap) sokken zijn klaar. Ik gebruikte Regia 1980, blue/grey. Deze waren voor de verjaardag van mijn jongste zus.


Ook de eerste sok af van de Craberry Biscotti (gratis patroon op Ravelry). Ze zijn zo leuk om te breien. Dit keer heb ik het boord op naalden 2 mm gebreid, wat toch een mooier resultaat geeft. De sok breide ik op 2,25 mm. Van de kleur beige en bruin blijft voldoende over om nog een paar te maken. Het plan ligt al klaar :-).
Het plan om vest Petal binnen bepaalde tijd af te breien, lukt bijna. Gestructureerd brei ik elke dag minstens 20 naalden. Op de naalden zet ik voor mijn overzicht en duidelijkheid ringetjes. Zo kan ik heel snel zien, of ik nog op de juiste plek ben met het patroon.
En als het vest klaar is, ligt het volgende project al weer te wachten. Dit keer een mooi eenvoudig vest, Sorrento van Erika Knight. Dit wordt met dubbele draad gebreid van het prachtige Studio Linen. Ook dit kocht ik bij de de Afstap.


2 opmerkingen: