woensdag 22 februari 2017

spinnen, wol verven, breien en buiten

Ineens weer regelmatig achter spinnenwiel gezeten. Resultaat, een getwijnde draad en twee singles.
Al langer wilde ik ook eens wat wol verven. Nu wordt het me wel makkelijk gemaakt, omdat je ook met "eetbare" verf je wol kunt verven. Dit is zo eenvoudig, dat ik het wel een keer wilde proberen. 

Je weekt de wol voor, doet het in een pan met water, azijn en verfstof en laat het een tijdje tegen de kook aan op het vuur. Super leuk als je de wol ziet kleuren. Helaas vind ik het eindresultaat geen mooie kleur. Ben bang, dat ik hiermee nog veel moet experimenteren! Maar zeker de moeite waard.
Ondertussen breide ik gedisciplineerd aan het "Petal" vest, maar of ik mijn zelf gestelde termijn ga halen, is nog de vraag. Mouwen breien is veel werk! Ter afwisseling alvast de panden in elkaar aan het zetten. Met de matrassteek zette ik het breiwerk met de goede kanten aan elkaar. Het lijkt alsof de steken in elkaar overgaan.


langs de Amstel

Gisteren had ik een vrije dag. Het was prachtig weer, dus een heerlijke wandeling in de duinen en langs zee gemaakt.
Parnassia


1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook met verven aan het experimenteren bent! Ja, soms valt het resultaat wat tegen, maar misschien kan je het twijnen met een andere kleur draad en bennje alsnog tevreden?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen