woensdag 21 september 2016

Rowan Cashmere

Vorige week kwam weer een nieuw garen binnen in de Afstap, Rowan Cashmere (25 g, 75 m, 95% cashmere, 5% wol. Stekenproef 20 st x 28 nld). Meestal brei ik niet met dit soort zachte, luxe garens. Maar voor één keer, ging ik over stag!
Het garen is heerlijk zacht, daarmee breien geeft extra plezier. Bij het garen is een gratis boekje, waarin een heel leuk patroon staat van Martin Storey, Snowland Cardigan. Ben daaraan meteen begonnen en het gaat snel! Je breit met naalden 4,5 mm (ik brei met 4 mm). Doordat het een kort vestje is met eenvoudig ajour, breide ik binnen een week een achter- en voorpand. Als ik zo doorga, kan ik het aan voordat het koud wordt.
Met dit mooie weer is het nog heerlijk in de tuin. En ook nog steeds mooi!

Mijn vogelhuisje maakte ik schoon van de week. En tot mijn verrassing hadden de koolmezen aardig wat van mijn wol gebruikt voor hun nest :-). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten