woensdag 25 mei 2016

Sjaal Ito/KSHaze, Madeline en Checkerboard Mesh

De sjaal van de Ito Kinu en de Kidsilk Haze is af, nu het patroon nog. Ik denk dat het me lukt, het patroon binnenkort op Ravelry te zetten. Het was heerlijk deze sjaal te breien alleen al door de combinatie van deze prachtige materialen. De sjaal ligt hier onder spanning te drogen. Ik doe dit met de "blockingwire-set". Rijg de zijkanten door een soort dunne stalen "pin" en zet deze pinnen op enkele plekken vast.
Verder werk ik gestaag aan het vest met korte mouwen van Madeline. Leuk patroon, mooie knoopsgaten (K2, K2togtbl yo, knit). Knoopsgaten zet ik eerst uit met spelden of markeerringen, zodat als ik het andere pand brei, de knoopsgaten op de juist kan maken.

Tijdens het zoeken van een bol twee weken terug, vond ik ook nog een project van Noro Tokonatsu. Ik had op de beurs in Keulen vorig jaar een bol gekregen van de vertegenwoordiger om het uit te proberen. Ik ben toen meteen aan een klein project begonnen, een sjaal met "Checkerboard Mesh". Ik stopte ermee, omdat ik aan één bol niet genoeg had. Toen ik het garen eenmaal kon kopen, was ik met hele andere breiwerken bezig. Maar nu is het leuk, dit sjaaltje af te breien.
En ook dit project is blauw ;-)!

2 opmerkingen: