woensdag 17 februari 2016

Bellerose en Designer Knitting

Het voor- en achterpand van Bellerose is inmiddels gebreid. Ben nu begonnen met de mouwen, hiervoor heb ik gekozen voor licht groen. Deze kleur doet me denken aan de lente, het was heel leuk het boord te breien. Ook de mouwen brei ik rond, zo heb ik geen naden (en ze ook niet dicht te maken straks :-)). Nu kom ik bij de strepen en bedenk me, dat als ik rond brei en strepen, dat er dan steeds bij de wissel van de kleur, een trapje naar de volgende streep komt. Dat kan mooier.
Tijdens het Betere Breiwerk van the Dutch Knitters leerde ik, hoe je jogless rows kunt breien. Ik snapte het principe, dit is het proeflapje van toen, nog niet zoals het hoort.
Maar het komt in de richting. Ik denk dat ik hierin wat ga oefenen, zodat ik het vest nog mooier kan breien. En de techniek beter onder de knie krijg.

Al weken en weken terug kwam in Amerika het tijdschrift Designer Knitting winter 2015/16 uit. Eén hoofdstuk gaat over een Zweedse breitechniek, Bohus. Ik werd getipt door vriendin Sabine, dat het vestje van Pat Olski wat in het tijdschrift staat, meteen een tijdje in de top 10 van Ravelry stond. Het is inderdaad een super leuk vestje.

1 opmerking:

  1. wat n supermooie kleuren en wat mooi die minderingen....echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen