woensdag 8 juli 2015

nieuw garen van Noro: Tokonatsu

In de vakantie periode had ik mij voorgenomen geen nieuwe wol te kopen en niet aan nieuwe projecten te beginnen, maar eerst oude projecten afmaken.

Nu kreeg ik afgelopen winter van de vertegenwoordiger van o.a. het Noro garen een bolletje nieuw garen: Tokonatsu. Een 1ply zomergaren, bestaande uit 40% katoen, 30% zijde en 30% viscose in een prachtig diep blauwe kleur (50 g, 125 m). Ik ben toen meteen begonnen met het breien van een sjaaltje, vooral om te kijken hoe het hoe het garen op breit. Het breit fantastisch, heerlijk zacht en glad door je vingers en ziet er prachtig uit als het gebreid is. Nadeel is, dat het garen snel breekt. Je kunt een stuk breiwerk uithalen en misschien nog een keer, maar dan zit je ineens met twee draden in je hand. Maar mij weerhoud het er niet van, door te breien. Sterker nog, komende keer zal ik bloggen over welk project er weer is bijgekomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten