zaterdag 17 mei 2014

inspiratie

Als je ontwerpt, hoe kom je dan aan je ideeën?

Meestal is het zo, dat hoe minder je ermee bezig bent, des te meer inspiratie ik krijg. Het werkt voor mij vooral heel goed om bijvoorbeeld een eind te gaan wandelen, fietsen en het liefst in ongerepte natuur. En hoe langer ik daar ben en afstand neem van het dagelijkse, des te beter het is. Vaak komt inspiratie ook bij het bezoeken van musea. Een vorm, kleur of iets dergelijks, kan me op een plan brengen. Ik hou dan ook een boekje bij, waarin teksten, plaatjes, garens, etc. me raken. Uiteindelijk komt daar dan een ontwerp uit, bijvoorbeeld voor een tas. En soms vind ik iets prachtig, zonder dat er een idee uit voort komt. Zoals dit bord met proeflapjes uit de winkel Tondering Strik, fantastisch! Maar wie weet, inspireert het iemand anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten